Número 20
Moitos grandes filmes tentan transmitir coas súas imaxes as sensacións asociadas a experiencias físicas ou psicolóxicas, funcionando así como mediadores entre o artificio do cinema e a realidade do público. Nos últimos anos, unha serie de títulos afondaron nesta tendencia ao propor diferentes variacións sobre a representación de traumas colectivos e individuais, históricos e psicolóxicos, moitas veces asociados con algunha doenza mental. Emporiso, dende A Cuarta Parede queremos reflexionar sobre o sentido e a construción destas narrativas, sobre todo nun momento no que o cinema contemporáneo, como diciamos no noso número anterior, semella máis interesado nas pantasmas do pasado que nas do presente. Os artigos da nosa vindeira panorámica analizarán polo tanto algunhas das narrativas traumáticas que tanto abundan no cinema recente, quer nos blockbusters de Hollywood ou no cinema de autor asiático, de Rithy Pahn a Hirokazu Kore-eda, sen esquecernos de explorar tamén as pontes que existen entre o cómic autobiográfico e o documentário de animación.
Outros contidos deste número serán as prometidas crónicas do Festival de Rotterdam, que aínda van chegar cun mes de atraso (temos que felicitar ao noso colaborador Tito Rodríguez pola súa recente paternidade!); máis artigos retrospectivos sobre a obra de cineastas aínda por reivindicar, como é o caso de Bill Douglas; e as nosas acostumadas críticas da actualidade cinematográfica. Estas son algunhas das pezas que poderedes ler nas vindeiras semanas, nun número no que, sen darnos conta, estamos de aniversario: levamos vinte números en tres anos, cifras redondas que seguirán medrando até que un día nos decidamos por fin a argallar unha boa festa, anque só sexa cinéfila…
Dirección, edición e xestión da web
Víctor Paz Morandeira
Iván Villarmea Álvarez
Deseño da cabeceira
Paulino Vilasoa Boo
Consello de redacción
Eloy Domínguez Serén
Iván G. Ambruñeiras
Xan Gómez Viñas
Laura Montero Plata
Horacio Muñoz Fernández
Escriben neste número
Alba Cambeiro Cernadas
Débora García Cabeza
Mónica Gorenberg
Óscar Iglesias Álvarez
Arturo Losada Ballestero
Laura Montero Plata
Víctor Paz Morandeira
Tito Rodríguez
Iván Villarmea Álvarez
CONTACTO
Textos publicados neste número:
Pantallas:
JEUNE ET JOLIE, de François Ozon, por Alba Cambeiro
DALLAS BUYERS CLUB, de Jean-Marc Vallée, por Debora García
PELO MALO, de Mariana Rondón, por Oscar Iglesias Álvarez
LES SALAUDS, de Claire Denis, por Alba Cambeiro
THE GRAND BUDAPEST HOTEL, de Wes Anderson, por Oscar Iglesias Álvarez
Panorámica:
CINEMA E DOENZA MENTAL, por Mónica Gorenberg
HOLLYWOOD TRAUMATIZADO: OS HEROES Á CAZA DO TERRORISTA, por Víctor Paz Morandeira
TRAUMATISMO CINEMATOGRÁFICO, por Iván Villarmea Álvarez
MUROS INVISÍBEIS / TRAUMAS INDIVIDUALMENTE COLECTIVOS NO CINEMA DE HIROKAZU KORE-EDA, por Laura Montero Plata
VERTICAL CINEMA: SOBRE A PERCEPCIÓN E A REALIDADE DO CINEMA EXPERIMENTAL, por Tito Rodríguez
Zoom in:
“STELLA CADENTE É UN FILME DE ÉPOCA VISTO DENDE UNHA PERSPECTIVA ROCKABILLY E SEXI”, por Tito Rodríguez
Contracampo:
LARRY GOTTHEIM: MATEMÁTICA POESÍA, por Víctor Paz Morandeira
Found Footage:
‘POÉTICAS DEL GESTO EN EL CINE EUROPEO CONTEMPORÁNEO’, por Iván Villarmea Álvarez
Moviola:
PROCESOS#20 – MIGUEL MARIÑO, por Arturo Losada