Número 21
Os aniversarios serven, entroutras cousas, para espertar a reflexión: Que é A Cuarta Parede? Que é o que somos? Que é o que facemos? Por suposto, somos unha revista dixital de crítica cinematográfica, que é o que imos dicindo por aí, mais queremos pensar que esta cabeceira é, ante todo, unha ferramenta que nos permite pensar o cinema, tanto aos que escribimos nela como aos que nos ledes. Esta idea, esta ilusión, vertebra tódolos contidos deste número, que xorde da resaca do noso terceiro aniversario, aquel que celebrabamos hai un par de meses no editorial anterior. Por este motivo, o número desta primavera vai estar adicado á teoría e á práctica da crítica, entendida en toda a súa amplitude, nun intento de compartir as nosas páxinas con varios colegas doutras publicacións, disciplinas e oficios do audiovisual.
A teoría estará nunha nova panorámica composta por cinco reflexións complementarias sobre o exercicio da crítica: en primeiro lugar, Horacio Muñoz Fernández abre esta sección cun inventario das características e problemas máis habituais da crítica actual; a seguir, Jara Yáñez, redactora da revista Caimán. Cuadernos de Cine, aborda a capacidade da crítica para crear tendencias; nun terceiro artigo, José Manuel López Fernandez, fundador da revista dixital Tren de Sombras -tristemente desaparecida- e colaborador tamén de Caimán. Cuadernos de Cine, comenta a relación entre a crítica xeralista e a especializada dende a dicotomía paixón / lucidez; máis adiante, Antonio Weinrichter, crítico no xornal ABC e investigador na Universidad Carlos III de Madrid, explora as relacións e diferenzas entre a crítica xornalística e a crítica académica; e por último José Luis Castro de Paz, catedrático de Historia do Cinema na Universidade de Santiago de Compostela, atende aos encontros e friccións da crítica coa análise histórica-fílmica.
A práctica estará, obviamente, en tódalas páxinas deste número, dende as críticas dos filmes que chegarán ás nosas pantallas nestes dous vindeiros meses até un artigo retrospectivo sobre a obra do cineasta británico Bill Douglas. Porén, a gran novidade desta nova entrega d’A Cuarta Parede é a apertura dunha sección que levará por título ‘Obradoiro’ na que poderedes atopar distintos textos escritos polos asistentes ao seminario ‘A Crítica Intermedia‘, unha actividade que organizamos durante a última edición do Festival Play-Doc de Tui. Estas pezas -críticas, crónicas, entrevistas, perfís e reportaxes sobre o propio festival- servirán para contar o que vimos e o que vivimos durante a nosa estadía nun deses encontros eufóricos dos que xorden tantas e tan boas ideas. Deste xeito, a través desta sección, esperamos abrir a nosa revista, entendida sempre como ferramenta, a máis xente, máis colaboradores, para así seguir ampliando as formas de ver, falar, pensar e vivir o cinema, que é, a fin de contas, o sentido dunha publicación como a nosa.
Dirección, edición e xestión da web
Víctor Paz Morandeira
Iván Villarmea Álvarez
Deseño da cabeceira
Paulino Vilasoa Boo
Consello de redacción
Eloy Domínguez Serén
Iván G. Ambruñeiras
Xan Gómez Viñas
Laura Montero Plata
Horacio Muñoz Fernández
Escriben neste número
Henrique Álvarez Rubal
Jorge Asensi Rodríguez
Sara Calderón Quiñones
Alba Cambeiro Cernadas
José Ignacio Canosa Vaquero
Martín Cañedo López
Guillem Carreras-Candi Sal.lari
José Luis Castro de Paz
Lorenzo Chedas Redondo
María Fernández Villamarín
Analía G. Alonso
Xan Gómez Viñas
Carolin González Seabra
Óscar Iglesias Álvarez
Jessica Lamas Pardo
Iria Leirós Pérez
Pablo Lomba Riego
Emilia López
José Manuel López Fernández
Joaquín Mateo Morales
Laura Montero Plata
Horacio Muñoz Fernández
Nieves Neira Roca
Iñaki Novoa Bastida
Carme Otero Cruz
Diego Pérez Gago
Manuel Precedo Barbeito
José Manuel Rodríguez López
Brais Romero Suárez
Álgela Silva Charlin
Diana Toucedo Crespo
Antón Varela Rodríguez
Alfonso Vázquez Cortizo
Antonio Weinrichter
Jara Yáñez
CONTACTO
info@acuartaparede.com
Textos publicados neste número:
Pantallas:
L’IMAGE MANQUANTE, de Rithy Panh, por Laura Montero Plata
風立ちぬ (THE WIND RISES), de Hayao Miyazaki, por Laura Montero Plata
LE FILS DE L’AUTRE, de Lorraine Lèvy, por Alba Cambeiro
X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST, de Bryan Singer, por Óscar Iglesias Álvarez
ONLY LOVERS LEFT ALIVE, de Jim Jarmusch, por Óscar Iglesias Álvarez
Panorámica:
NIN XERALISTA NIN ESPECIALIZADA: CRÍTICA, por José Manuel López
A CRÍTICA COMO XERADORA DE TENDENCIAS. O CASO DO ‘OUTRO’ CINEMA ESPAÑOL por Jara Yáñez
PERFÍS CRÍTICOS DA CRÍTICA ACRÍTICA, por Horacio Muñoz Fernández
ANÁLISIS HISTÓRICO-FÍLMICO Y CRÍTICA DE CINE: ENCUENTROS Y FRICCIONES, por José Luis Castro de Paz
LAS DOS ORILLAS DEL ANÁLISIS FÍLMICO, por Antonio Weinrichter
Zoom in:
O TEST DE BECHDEL, por Óscar Iglesias Álvarez
O FENÓMENO DO CRUISING NO AUDIOVISUAL RECENTE, por Óscar Iglesias Álvarez
Found Footage:
BILL DOUGLAS: FILMAR SOBRE A MEMORIA, por Xan Gómez Vinhas
Contracampo:
FILM COMMENT: AUTORISMO ÁXIL, por Víctor Paz Morandeira
Circuíto:
INFORME CINE LATINOAMERICANO RECIENTE: DE HIJOS SIN PADRES Y PADRES SIN HIJOS, por Tito Rodríguez
FICG 2014: REALISMO QUE PERPETÚA UNA SOLA CLASE DE REALIDAD, por José Ramón Otero Roko
PLAY-DOC 2014: UNA CIERTA TENDENCIA DEL CINE DOCUMENTAL, por Joaquín Mateo Morales
INDIE LISBOA 2014: DIVERSIDADE E COHERENCIA, por Víctor Paz Morandeira
PLAY-DOC 2014: O ANO DA FICCIÓN DOCUMENTAL, por Angela Silva Charlin
JIFF 2014: LO QUE EL FERRY SE LLEVÓ, por Sofia Ferrero Carrega
Moviola:
PROCESOS#21 – ELOY DOMÍNGUEZ SERÉN, por Alba Cambeiro
Obradoiro:
COSTA DA MORTE, de Lois Patiño, por Alba Cambeiro
STOP THE POUNDING HEART, de Roberto Minervini, por Antón Varela
MANAKAMANA, de Stephanie Spray & Pacho Vélez, por Diego Pérez Gago
GREY GARDENS, de Ellen Hovde, Albert Maysles, David Maysles & Muffie Meyer, por Eva María González Lomba
JUNTOS, de Nicolás Pereda, por Brais Romero Suárez
PERPETUUM MOBILE, de Nicolás Pereda, por Oscar Iglesias Álvarez
EAST OF PARADISE, de Lech Kowalski, por Diana Toucedo
LONGA NOITE DE LERIA, Iria Leirós Pérez