Número 30
Charles Burnett é un dos nomes máis descoñecidos e relevantes do cinema independente estadounidense dos últimos corenta anos. A súa primeira longametraxe, Killer of Sheep (1977), é unha desas xoias ás que o cinéfilo atento chega logo de atopala en lecturas aquí e acolá. Pode que se cadra a vise listada entre o mellor da década dos setenta por Jonathan Rosenbaum, ou que vise unha das súas imaxes icónicas, sen saber moi ben a que filme se refería. Descubrir Killer of Sheep é unha experiencia que abre os ollos a un modo honesto, directo e desgarrado de comprender a comunidade afroamericana. Disque a arte imita a vida. En Killer of Sheep, estamos certos de que así é.
Malia o carácter de culto desta obra, o cinema de Charles Burnett segue a ser bastante descoñecido no seu conxunto. Por sorte, a nova edición de Play-Doc vai encher ese oco cunha retrospectiva e unha publicación que celebramos dende A Cuarta Parede, adicándolle unha panorámica para falar da obra deste cineasta e do pouso que deixou noutros colegas de cor máis novos: imos publicar un estudo sobre os filmes afroamericanos recentes que senten a influencia deste autor, unha recensión do libro Charles Burnett. Un cineasta incómodo e, mais adiante, unha nova entrevista co realizador. Tendes moito por ler, e moito máis aínda por ver. Benvidas unha vez máis a un novo número d’A Cuarta Parede!
Dirección, edición e xestión da web
Alba Cambeiro
Víctor Paz Morandeira
Brais Romero Suárez
Iván Villarmea Álvarez
Deseño da cabeceira
Paulino Vilasoa Boo
Consello de redacción
Eloy Domínguez Serén
Iván G. Ambruñeiras
Xan Gómez Viñas
Laura Montero Plata
Horacio Muñoz Fernández
Colaboran neste número
Hugo Amoedo
Alba Cambeiro
Álvaro Fernández-Pulpeiro
Abel González
Víctor Paz Morandeira
Brais Romero Suárez
Fermín Sales
Julio Vilariño Cabezas
Iván Villarmea Álvarez
CONTACTO
Textos publicados neste número:
Pantallas:
ESA SENSACIÓN, de Juan Cavestany, Julián Génisson e Pablo Hernando, por Brais Romero Suárez
A VINGANÇA DE UMA MULLER, de Rita Azevedo Gomes, por Brais Romero Suárez
WHERE TO INVADE NEXT, de Michael Moore, por Brais Romero Suárez
Panorámica:
CHARLES BURNETT: “NON TE PODES DESFACER DO RACISMO TAN FÁCIL, É PARTE DA SOCIEDADE”, por Alba Cambeiro e Brais Romero
RESEÑA DE ‘CHARLES BURNETT. UN CINEASTA INCÓMODO’, por Iván Villarmea Álvarez
VANGARDISMO E IDENTIDADE, AVANT-GUTTER, por Alba Cambeiro
Circuíto:
COURTISANE 2016: EPISODIOS NACIONAIS TRAUMÁTICOS, por Hugo Amoedo
INDIELISBOA 2016: SR. CORVO E FAMILIA, por Víctor Paz Morandeira
CANNES 2016: EN BUSCA DA SORPRESA ENTRE COÑECIDOS, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 1: DESCAFEINADO WOODY, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 2: A FEIRA DOS MENTIREIROS, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 3: FILLOS DE QUITA E PON, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 4: PARK CHAN-WOOK E MAREN ADE DIVIDEN, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 5: AS FRONTEIRAS DO XÉNERO, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 6: OLIVER LAXE CONQUISTA A CROISETTE, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 7: PEDRO ALMODÓVAR A POLA PALMA, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 8: UNHA VOLTA AO CINEMA SOCIAL, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 9: ALBERT SERRA E A AGONÍA DA CIVILIZACIÓN OCCIDENTAL, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 10: IGGY ROCKS, por Víctor Paz Morandeira
CANNES DÍA 11: A VOLTA DO VERHOEVEN MÁIS PERVERSO, por Víctor Paz Morandeira
CANNES 2016: GRIS PALMARÉS DUNHA ERA XURÁSICA, por Víctor Paz Morandeira
Obradoiro:
OF THE NORTH, de Dominic Gagnon, por Sergio de Benito