Número 47

Premios María Luz Morales 2022

© Aigi Boga

A Academia Galega do Audiovisual leva tempo promovendo a produción de ensaios e videoensaios sobre o audiovisual en lingua galega a través dos Premios María Luz Morales, que en 2022 celebraron a súa sexta edición. Ao longo destes anos, atopamos moitos nomes vinculados á revista entre os gañadores e membros do xurado deste certame. Unha sinerxía natural que facía evidente a necesidade dunha colaboración máis estreita entre A Cuarta Parede e a Academia. Por isto, estamos encantados de anunciar que o Número 47 da revista acolle nas súas páxinas as pezas gañadoras desta última edición.

Pero isto non é todo, xa que este número da revista chega repleto de novidades. Dende A Cuarta Parede sempre apostamos pola exploración e práctica de novos formatos de análise cinematográfica, coa intención de contribuír humildemente a enriquecer o panorama da crítica cultural en galego. Nesta liña de traballo enmárcanse a nosa serie #Procesos ou os diversos videoensaios publicados na revista ao longo dos anos. Despois dun tempo de descanso, neste 2022 retomamos os nosos seminarios de crítica, cuxa última edición se centrou nun dos formatos emerxentes máis consumidos a nivel mundial: os podcasts. Xa podedes escoitar as obras resultantes do I Seminario de crítica en formato podcast, organizado en colaboración co Festival Play-Doc.

Neste Número 47 tamén recollemos as crónicas dalgúns dos nosos festivais galegos favoritos, como o propio Play-Doc ou a recente (S8) Mostra de Cinema Periférico da Coruña, que veñen de celebrar a súa primeira edición “pos-pandémica”. Do mesmo xeito, seguiremos dando conta do mellor cinema que chegue ás salas nos meses estivais, que sempre adoitan ser máis tranquilos, e seguiremos publicando todo tipo de textos de análise (como unha retrospectiva de Wes Anderson) mentres preparamos algúns proxectos ilusionantes que agardamos presentar á volta das vacacións. Mentres tanto, grazas por seguir aí e que pasedes un bo verán!

 

Dirección

Jesús Silva Vilas

Edición e xestión da web

Brais Romero

Jesús Silva Vilas

Deseño da cabeceira

Federico Scudeler

Consello de redacción

Laura Montero Plata

Víctor Paz Morandeira

Marta Pérez Pereiro

Brais Romero

María Villamarín

Iván Villarmea Álvarez

Colaboran neste número

Pablo Aguilar Martín

Denís Area Fernández

Martín Arufe

Carla B. Miraz

Lara Bacelo

Sergio Barral

Alba Barreiro Núñez

Manuel Barreiro Rozados

Sergio de Benito

Severiano Casalderrey

Leyre Estévez Coloma

Eire García Cid

Eloy García Domínguez

Miguel Gómez Abad

Mario Lagoa

Óscar López Iglesias

Xabier Marqués Solla

Lía Marqués Souto

Lautaro Mateo Morales

Luis Míguez Lozano

Nacho Ozores

Aldara Pagán

Víctor Paz

Lía Pérez Barrán

Blanca Piñeiro Torres

Ainhoa Rodríguez

Ricardo Román Losada

Brais Romero

Jesús Silva

Antón Varela

Andrés Vázquez Martínez

CONTACTO

info@acuartaparede.com

Pantallas:

O trio em mi bemol, de Rita Azevedo Gomes

La mala familia, de Nacho Villar y Luis Rojo

20.000 especies de abejas, de Estíbaliz Urresola

Scarlet, de Pietro Marcello

Los reyes del mundo, de Laura Mora

El triángulo de la tristeza, de Ruben Östlund

Decision to Leave, de Park Chan-wook

O corpo aberto, de Ángeles Huerta

Dúo, de Meritxell Colell

Pig, de Michael Sarnoski

Panorámica:

O mellor de 2022

Zoom in:

Zaida Carmona: “Paréceme perigoso que se lle esixa a unha ficción representar a todo un colectivo”

Soul, unha BSO con moita alma

Wes Anderson: a depuración dun estilo

Circuíto:

Punto de Vista 2023: Notas para un mundo novo

18.ª Mostra Internacional de Cinema Etnográfico: Seccións Oficiais

Festival de Málaga 2023: Unha celebración do loito e da perda

18.ª Mostra Internacional de Cinema Etnográfico: Sección Impropias

Berlinale 2023 (VII): grandes autores fan experimentos

Berlinale 2023 (VI): gran cinema alemán

Berlinale 2023 (V): Lois Patiño reinventa o cinema

Berlinale 2023 (IV): delicada peza de ourive

Berlinale 2023 (III): a historia dun naufraxio

Berlinale 2023 (II): un Henry James contemporáneo

Berlinale 2023 (I): a marea do cinema galego

Intersección 2022: Super 8, formato doméstico

Intersección 2022: Experimentación audiovisual

SEFF 2022 (IV): Cara a outra historia do cinema europeo

SEFF 2022 (III): Lav Diaz, Plan 75 e Aftersun

SEFF 2022 (II): As pantasmas do pasado

SEFF 2022 (I): As películas de outras

Viennale 2022: Saint-Omer, L’envol e All the Beauty and the Bloodshed

Curtocircuíto 2022: Planeta GZ

Curtocircuíto 2022: Supernova

Curtocircuíto 2022: Explora

Curtocircuíto 2022: Radar

Locarno 2022: A memoria do cinema

Locarno 2022: Modulacións do real

Locarno 2022: Non é certame para vellos

Locarno 2022: Fantástica lusofonía

Locarno 2022: Un xénero en si mesmo

(S8) Mostra de Cinema Periférico 2022: Xogos, percorridos e pestanexos

Play-Doc 2022: Cinema galego

Moviola:

A little trip through Corpus Christi

Obradoiro:

Aberta a inscrición para o ‘Seminario de crítica e programación de cinema restaurado’

A Anticrítica do Play-Doc 2022

Play-Doc 2022: O soño dunha tarde de maio

VI Premios María Luz Morales:

Mamasunción. Na xénese dun novo cinema galego

A asimilación do “fantástico” nas prácticas da Escuela Oficial de Cinematografía (EOC)

O mundo de Norman

Sobrevivir ao tempo (unha mirada sobre Vikingland)

Aileen Wuornos presenta: mulleres violentas da posmodernidade cinematográfica

Comments are closed.