Número 39
Setembro é, sen lugar a dúbidas, o momento da volta ao cole. Volve a rutina laboral e volven as horas puntas e os espertadores ruxindo. Nós, que aproveitamos o verán ata o máximo, tamén estamos xa de volta na mellor das rutinas: a do cinema. É por iso que xa estamos a facer as maletas para asistir á citas ineludibles como o Festival de San Sebastián, Curtocircuíto, PortoPostDoc ou o Festival de Sevilla. Citas entre as que non estará o OUFF, festival defenestrado pola pasividade da clase política coa cultura.
Ademais, Iván Villarmea reseñará a recente publicación Marcas na paisaxe do Grupo de Estudos Audiovisuais da Universidade de Santiago de Compostela onde se dá conta do cinema en lingua galega dos últimos anos. A el sumarase a voz de Álvaro de Dios, novo colaborador na revista, que nos achegará unha profunda análise da directora escocesa Lynne Ramsay, responsable de títulos louvados nos últimos anos como You were never really here (2017).
Abrimos neste mes a nosa colaboración habitual con Curtocircuíto, festival imprescindible neste inicio de curso e que nos achega a cineastas tan diversos como Ulrich Seidl, Bertrand Mandico, Jessica Sarah Rinland ou Roberto Minervini. Unha cobertura do festival que arranca co repaso á filmografía do director italiano, e coa reseña de Safari (Ulrich Seidl, 2016) de Sergio de Benito recuperada do noso arquivo.
Setembro é tamén un mes de cambios para A Cuarta Parede, que reformula o seu consello de redacción dando a entrada a tres novas persoas: Marta Pérez, Jesús Silva e María Villamarín. Tamén neste número incorpórase o equipo de tradución, peza imprescindible e que nos últimos meses leva colaborando coa revista desde as bambalinas.
Todos os veráns chegan ao seu fin. Porén, coma Antoine Donel en Les 400 coups (François Truffaut, 1960) renunciamos a pecharnos nas aulas e intentaremos, sempre que poidamos, fuxir ao cinema.
Dirección e xestión da web
Brais Romero Suárez
Edición
Jesús Silva Vilas
Iván Villarmea Álvarez
Coordinación
Jesús Silva Vilas
Deseño da cabeceira
Federico Scudeler
Consello de redacción
Laura Montero Plata
Víctor Paz Morandeira
Marta Pérez Pereiro
Jesús Silva Vilas
María Villamarín
Iván Villarmea Álvarez
Tradución
Óscar Iglesias Álvarez
Colaboran neste número
Gonzalo Ballesteros
Clara Coira Suárez
Sara Donoso
Sergio de Benito
Alberto Hernando
Álvaro Pérez-Dios
Pedro Mandías Couto
Laura Montero Plata
Aldara Pagán
Víctor Paz Morandeira
Daniel Ribas
Brais Romero Suárez
Jesús Silva Vilas
Gonzalo E. Veloso
María Villamarín
Iván Villarmea Álvarez
CONTACTO
Textos publicados neste número:
Pantallas:
MUDAR LA PIEL, de Ana Schulz e Cristóbal Fernández, por Gonzalo Ballesteros
EL AMOR Y LA MUERTE, de Arantxa Aguirre, por Sergio de Benito
CON EL VIENTO, de Meritxell Colell, por Gonzalo Ballesteros
ENTRE DOS AGUAS, de Isaki Lacuesta, por Alberto Hernando
TROTE, de Xacio Baño, por Brais Romero Suárez
HAMADA, de Eloy Domínguez Serén, por Brais Romero Suárez
TÓDALAS MULLERES QUE COÑEZO, de Xiana do Teixeiro, por Aldara Pagán
OSCURO Y LUCIENTES, de Samuel Alarcón, por Sergio de Benito
SHOPLIFTERS, de Hirokazu Koreeda, por Víctor Paz Morandeira
ISLE OF DOGS, de Wes Anderson, por María Villamarín
ROMA, de Alfonso Cuarón, por Jesús Silva
THE FAVOURITE, de Yorgos Lanthimos, por Aldara Pagán
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI, de Martin McDonagh, por Laura Montero Plata
LAZZARO FELICE, de Alice Rohrwacher, por Víctor Paz Morandeira
FIRST REFORMED, de Paul Schrader, por Alberto Hernando
LE LIVRE D’IMAGE, de Jean-Luc Godard, por Daniel Ribas
버닝 (BURNING), de Lee Chang-dong, por Iván Villarmea Álvarez
LA FLOR, de Mariano Llinás, por Cibrán Tenreiro
PHANTOM THREAD, de Paul Thomas Anderson, por Álvaro Pérez-Dios
TRINTA LUMES, de Diana Toucedo, por Sergio de Benito
Panorámica:
O MELLOR DE 2018, por A Cuarta Parede
Zoom in:
LYNNE RAMSAY: LÍMITE, EXPRESIÓN, MIRADA, por Álvaro Pérez-Dios
ÁLVARO LARRIBA: “O QUE QUERÍA EN PRINCIPIO ERA ENSINAR O QUE HABÍA DETRÁS DO LICEO, QUE SON AS PERSOAS”, por Cibrán Tenreiro
Circuíto:
CURTOCIRCUÍTO 2018: ROBERTO MINERVINI, A VIDA NAS MARXES, por Jesús Silva
CURTOCIRCUITO 2018: JESSICA SARAH RINLAND: BALEAS E BALEAS, por Pedro Mandías Couto
CURTOCIRCUITO 2018: CORPOS ENTRE A FUGA E A ESPERA, por Pedro Mandías Couto
CURTOCIRCUITO 2018: ALÉN DO ESPELLO: OS RETRATOS DE ULRICH SEIDL, por Alberto Hernando
SAN SEBASTIÁN 2018: APUNTES PARA UNHA CRÓNICA, por Sergio de Benito
CURTOCIRCUITO 2018: O MAPA E O TERRITORIO, por Pedro Mandías Couto
INTERSECCION 2018: SOBRE FRONTEIRAS E DIVERSIDADES. A IMAXE AUDIOVISUAL EN GALICIA ALÉN DO CINEMA, por Sara Donoso
SEFF 2018: SECCIÓN OFICIAL, por Brais Romero Suárez
VÍCTOR MORENO: “GUSTÁBAME A IDEA DE ABRIR CON FORZA O CORPO DA CIDADE E ATOPAR NO SEU INTERIOR A ALMA”, por Brais Romero Suárez
SEFF 2018: LAS NUEVAS OLAS, por Brais Romero Suárez
FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE DE XIXÓN 2018: SECCIÓN OFICIAL, por Gonzalo E. Veloso
FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE DE XIXÓN 2018: CINEMA ALÉN DA SECCIÓN OFICIAL, por Gonzalo E. Veloso
FESTIVAL INTERNACIONAL DE CURTAS DE VERIN 2018, por Clara Coira Suárez
NOVOS CINEMAS 03: SECCIÓN OFICIAL, por Pedro Mandías Couto
NOVOS CINEMAS 03: LATEXOS, por Pedro Mandías Couto