Entre o comercial e o autoral, o cineasta norteamericano Richard Linklater leva case tres décadas compartindo co espectador o seu concepto sobre a sétima arte. Se internacionalmente o seu recoñecemento chegaría en 1991 con Slacker (1991) –unha película experimental na que retrataba 24 horas na vida de varios personaxes da paisaxe urbanística de Austin–, para quen estas... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, PANTALLAS · Etiquetas adolescencia, adulto, boyhood, crecer, documental, Ethan Hawke, familia, ficción, interpersoal, Lee Daniel, lorelei linklater, medrar, neno, niño, patricia arquette, posta en escena, Proceso, procesual, puesta en escena, relación, Richard Linklater, rodaje, rodaxe, Shane F. Kelly, tempo, tiempo
Ler este texto na súa versión orixinal en portugués
Como analizar o tempo? Como incorporar ese concepto filosófico milenario ao pensamento humano? O cinema, como arte do tempo, pode contribuír a esta busca interminábel: pode axudarnos a entendérmonos ou, aínda mellor, a pensarnos como seres durábeis e, sobre todo, finitos. Desa conciencia ontolóxica xorde E Agora? Lembra-me... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, PANTALLAS · Etiquetas cine portugues, cinema documental, cinema portugués, Cotidianidad, Cotidianidade, diario filmado, documental, Documental Autobiográfico, Documental Performativo, documentario, Documentário Autobiográfico, Documentário Performativo, e agora lembra-me, Enfermedad, Enfermidade, Estilo Confesional, Existencialismo, Home Movie, Intimidad, Intimidade, João César Monteiro, joaquim pinto, Modos de Vida, Nuno Leonel, Onde Bate o Sol, Sentido da Vida, Sentido de la Vida, Uma Pedra no Bolso, vih, voz en off
Unha das vantaxes de traballares como programador é que che dá unha perspectiva sobre o presente cinematográfico distinta (e complementaria) á que terías como público ou crítico, posto que te empurra a deixar de centrarte na película como unidade de estudo para ollar o conxunto, observar as tendencias que subxacen na carteleira e así tratar de confeccionar ciclos a partir... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, ZOOM IN · Etiquetas alexander payne, B/N, blanco y negro, Branco e Negro, Caligrafías, Cine en Blanco y Negro, Cinema en Branco e Negro, Das Weisse Band, DIY, Do-It-Yourself, El Artista y la Modelo, estetica, Faino Ti Mesmo, Fernando Trueba, Frances Ha, Frankenweenie, Hazlo Tú MIsmo, homenaje, homenaxe, Ida, Jan Ole Gerster, jonás trueba, joss whedon, los ilusos, Lu Chuan, michael haneke, Miguel Gomes, Much Ado About Nothing, Nanjing! Nanjing!, Nebraska, Noah Baumbach, Oh Boy, Pawel Pawlikowski, Posibilismo, Postmodernidad, Postmodernidade, Primitivismo, Tabu, tim burton
Dolores Meijomín afrontou a coordinación da política audiovisual galega da AGADIC (Axencia Galega das Industrias Culturais) nun momento no que diversas institucións que antes xestionaban o audiovisual na comunidade, se fusionaron todas neste único organismo. Era unha demanda repetida dende había tempo no sector. O único problema é que a suma das partes non fixo aumentar,... Ler máis
Categoria CONTRACAMPO, NÚMERO 22 · Etiquetas agadic, animación, audiovisual, axudas, cinema, curtametraxe, desenvolvemento, documental, dolores meijomin, estímulo, Estratexia, festival, Galeguidade, galicia, icaa, investimento, marca, merca, política, produción, rede, salas, talento, televisión, tvg
Momento da rodaxe de ‘El niño’, con Luis Tosar e Eduard Fernández. FOTO: Jose Haro.
“Financiamos las películas con las ayudas del ICAA, en algunos casos las anticipadas y en otros a amortización; a veces vendemos solo los derechos de antena a TVE, y en otros proyectos sí participan Tele5 y Antena 3, tanto a través de los derechos de antena como en coproducción;... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, PANORÁMICA · Etiquetas agadic, agapi, amortización, analia g alonso, animación, antena3, anticipada, audiovisual, axuda, beli martínez, bolsa, cinema, cnc, comisión europea, coprodución, crea, crowddunding, curtametraxe, desenvolvemento, documental, dog, emma lustres, felipe lage, ficción, financiamento, frida films, galicia, icaa, investimento, lei de subvencións, luisa romeo, novo cinema galego, orzamento, política, produtora, Sector Audiovisual, talento, tele5, televisión, tve, tvg, vaca films, ventas internacionales, y la nave va, zeitun films
Os festivais de cinema son unha plataforma, en moitos casos, para atopar co-produtores ou fondos para financiar un filme. A maioría de certames de clase A contan con eventos paralelos ou bolsas que facilitan a realización de películas ou, cando menos, achegan unha axuda para rematalas. A Berlinale non podía ser menos. De feito, o volume destes cursos, encontros, bolsas e demais... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, PANORÁMICA · Etiquetas arte, axuda, beca, berlin, Berlinale, berlinale talents, charla, cineasta, cinema, co-produción, competición, concurso, convocatoria, curtametraxe, debate, discusión, distribución, emerxente, encontro, experiencia, florian weghorn, formación, futuro, galardón, laboratorio, mecenas, mercado, novo realizador, obradoiro, ópera prima, panel, premio, produción, programme manager, project lab, Proxecto, summit, talento, VFF Talent Highlight Pitch Award
Ler a versão original deste texto em português
2012 —para moitos un novo ‘ano cero do cinema portugués’— ficou marcado sobre todo pola suspensión dos apoios públicos do ICA —o Instituto de Cinema e Audiovisual á produción, distribución e exhibición ao cinema portugués. Neste contexto, o programa de produción da Guimarães 2012 Capital Europea da Cultura... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, PANORÁMICA · Etiquetas 3X3D, aki kaurismaki, Ao Lobo da Madragoa, Capital Europea da Cultura, Centro Histórico, cine portugues, Cine-Sapiens, cinema portugués, Curtas Novais Teixeira, Edgar Pêra, Frederico Lobo, Fundação Calouste Gulbenkian, gabriel abrantes, Gonçalo Tocha, Guimarães 2012, jean-luc godard, João Botelho, João Pedro Rodrigues, Just in Time, Les Trois Désastres, manoel de oliveira, Marcos Barbosa, Mesa Ferida, Minho Film Commission, O Bravo Som dos Tambores, O Conquistador Conquistado, o corpo de afonso, O Facínora, O Tasqueiro, Os Maias -Alguns Episódios da Vida Amorosa, Paulo Abreu, Pedro Bastos, pedro costa, Peter Greenaway, Producción, Revolução Industrial, rodrigo areias, RTP, Sweet Exorcist, Tiago Hespanha, torres & cometas, víctor erice, Vidros Partidos, zwazo
Un ano atrás, cando Pablo Iglesias Turrión non era aínda o animal político que lidera arestora Pablemos, como lle chaman ao seu partido en Domingos en Chándal, adicaba parte do seu tempo a escribir e editar textos científico-académicos que, entroutros temas, ás veces mesmo falaban de cinema. Cuando las películas votan. Lecciones de ciencias sociales a través del cine... Ler máis
Categoria CONTRACAMPO, NÚMERO 22 · Etiquetas Carlos Prieto del Campo, Ciencia Política, Ciencias Sociais, Ciencias Sociales, crítica, CT, Cuando las Películas Votan, Cultura de la Transición, Dogville, estudios culturales, Estudos Culturais, Ideología, ideoloxía, Juan Carlos Monedero, lars von trier, Liberalismo, Libro, Miguel A. Martínez, Obra Colectiva, Pablo Iglesias, Pablo Sánchez León, Paloma Román, política, Reseña, Rubén Martínez Dalmau, Sara Porras, Superestructura
El origen del Hubert Bals Fund (HBF), el fondo de ayuda a proyectos cinematográficos del International Film Festival Rotterdam (Países Bajos) se remonta a una conversación mantenida en Cannes en 1988 entre el fundador del certamen holandés, Hubert ‘Huub’ Bals, y Chen Kaige. En ella el realizador chino, que por aquel entonces estaba estrenando su película El rey de los... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 22, PANORÁMICA · Etiquetas artístico, autor, ayudas, benelux, chen kaige, cinematografía, director, emergente, festival, Financiación, fondos, guión, Hubert Bals Fund, iffr, interés, life on a string, lista dac, Ministerio de Asuntos Exteriores de los Países Bajos, novel, ocde, postproducción, primera obra, Proyecto, rotterdam
Desde el estreno Antz (Eric Darnell & Tim Johnson, 1998), la carrera de DreamWorks Animation ha discurrido, aparentemente, a la sombra de Pixar. Con casi una treintena de películas a sus espaldas, la compañía norteamericana ha presentado toda una serie de historias destinadas a un público infantil-familiar que, si bien han gozado de éxito en la taquilla, no han conseguido... Ler máis
Categoria NÚMERO 22, PANTALLAS · Etiquetas animación, Chris Sanders, Cine de Animación, cine de aventuras, cine infantil, Cinema de Animación, cinema de aventuras, cinema infantil, Dean DeBlois, DreamWorks, How to Train Your Dragon, How to Train Your Dragon 2