É habitual que se organicen congresos ou seminarios temáticos de cinema nas universidades, pero non é moi común que estes teñan lugar no marco dun festival, co ritmo frenético que impón unha grella ateigada de filmes para ver; necesidade non sempre ben xestionada polos críticos de estar ao tanto de todo, a toda costa. Máis raro aínda é que a reflexión sobre os filmes... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas anna odell, antonio preto, arte, Återtraffen, augusto seabra, Belluscone. Una Storia Siciliana, carolin overhoff, cinemateca portuguesa, cintia gil, debate, desocultacion, Dispositivo, doc lisboa, documental, É o Amor, ficcional, fid marseille, foro, franco maresco, heidegger, iec long, imitación, João Canijo, João Pedro Rodrigues, joao rui guerra da mata, jose filipe costa, jose manuel costa, la ultima pelicula, linha vermelha, los angeles plays itself, macau, mark peranson, meta, mockumentary, performance, porto/post/doc, postcine, postdocumentario, raya martin, real, realista, REALITY, representación, reproduccion, riscos, thom andersen, verdad
Nace un novo festival de documentais en Porto, e exclama orgulloso: “As nosas historias son reais”. En efecto. Esta é unha declaración de intencións para os cinéfilos e os profesionais do sector, que nos desprazamos ata a cidade lusa para gozar dunha semana de bo cinema do real, de “postdocumentários”, un termo que, semella, o certame quere asentar. A estratexia conceptual... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas 9999, amanda wilder, aniversario, approaching the elephant, aventura, cárecere, carta branca, Claire Simon, cph:dox, democracia, dickens, doc lisboa, documental, ellen vermeulen, enfermidade mental, Eric Baudelaire, estilizado, fid marseille, found footage, free school, Grey Gardens, guerra, híbrido, hugo pratt, jean-pierre rehm, lav diaz, lettres a max, mads mikkelsen, mal du siecle, manoel de oliveira, mark peranson, maysles, Mga Anak Ng Unos, militante, Mohammed Ali Atassi, motu maeva, nebel, nicole vogele, our terrible country, política, porto/post/doc, postdocumentario, prisión, real, Récréations, secesión, siria, Socioloxía, storm children, ulrich seidl, Ziad Homsi
Un hombre
en el desierto
es alguien
buscando algo;
un sintiente
en busca de sentido.
Vicente Luis Mora [1]
O inconsciente do tempo
Podemos definir o cinema de Lisandro Alonso como ‘mostrativo’. Ao cineasta arxentino non lle interesa contar unha historia, chégalle con observar as accións, os comportamentos e os movementos dos corpos dos seus protagonistas a través... Ler máis
Categoria NÚMERO 23, PANTALLAS · Etiquetas Argentina, Arxentina, cannes, Cannes 2014, CIne Argentino, Cinema Arxentino, fantasma, Festival de Cannes, Festival de Cannes 2014, Jauja, La Conquista del Desierto, La libertad, lisandro alonso, liverpool, los muertos, Objetos, Obxectos, paisaje, paisaxe, Patagonia, soño, sueño, Viggo Mortensen, western
Na nosa crónica da sección oficial do SEFF en 2014, comentabamos que a escolla de títulos, se ben maioritariamente de calidade, era moi obvia e de pouco risco. Tamén, é posible, inconexa. Hai dous xeitos de facer un programa oficial: seleccionar os mellores títulos – doutra banda, como se pode determinar iso – ou escoller bos filmes que garden conexión entre eles. O programador... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas ángel santos, asturias, documental, equi y n'otru tiempu, fernand melgar, ficción, fort buchanan, josep maria domenech, l'abri, la fossa, las altas presiones, las nuevas olas, lluis bande, lluis homar, los hongos, marcos merino, mercuriales, moonless summer, Óscar Ruiz Navia, remine, seff, something must break, stefan ivancic, tonight and the people, virgil vernier
O cinema é unha tecnoloxía de lugar, isto é, unha práctica estética e social capaz de producir espacialidade: dunha banda, pode representar unha paisaxe, unha rúa, un edificio ou mesmo un cuarto coa maior fidelidade posíbel; doutra banda, pode construír lugares complementarios ou alternativos aos reais, segmentándoos nas súas distintas pezas para despois recompoñelos... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, FOUND FOOTAGE, NÚMERO 23 · Etiquetas Adolf Loos, Architektur als Autobiographie, arquitectura, Arquitectura Modernista, Aufbruch der Moderne, Auguste Perret, Bruce Goff, Cemento, Cine de Época, Cinema de Época, cinema documental, CInema Experimental, D'Annunzios Höhle, Dispositivo, documental, Documental Performativo, documental psicogeográfico, documentario, Documentário Performativo, documentário psicoxeográfico, Edward Dimendberg, experimental, festival de cine europeo de sevilla, Festival de Cine Europeo de Sevilla 2014, fotografía, François Penz, Goff in der Wüste, Heinz Emigholz, Les Roberts, Loos Ornamental, Louis H. Sullivan, lugar, Maillarts Brüken, Mirada, Miscellanea, Modernismo, Ollada, paisaxe, Parabeton-Pier Luigi Nervi und Römischer Beton, Perret in Frankreich und Algerien, Photographie und jenseits, Pier Luigi Nervi, Psicogeografía, Psicoxeografía, Richard Koeck, Robert Maillart, Rudolph Schindler, Ruinas, Schindlers Häuser, seff, SEFF 2014, Sullivans Banken, tempo, The Airstrip, The Basis of Make-Up, thom andersen, tiempo, Travelogue
Nunha chuviosa de novembro daba comezo o XX Festival Cinema Caminhos Português en Coimbra. A principal cidade da rexión norte de Portugal, coñecida como a segunda Salamanca pola súa tradición universitaria. Un evento cinematográfico que cumpre vinte edicións logo dun parón de dous anos na súa organización. En palabras do seu director Vítor Ferreira, na gala de inauguración,... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas alentejo, alexandre valente, angelo de lima, caminhos, cante alentejano, cinema, coimbra, documentario, Edgar Pêra, el grande kilapy, ficción, guimaraes, i love kuduro, luso, mario patrocinio, pedro pinho, portugués, sergio trefaut, Tendencias, viagem a portugal, zeze gamboa
A nosa crónica do certame londiniense, ofrecida en varias entregas, non podía concluír sen dar conta da presenza xaponesa na súa programación. Malia que as propostas máis novidosas xa se viran no Tokio International Film Festival –primeiro e principal escaparate da produción procedente deste país asiático– o London Film Festival reuniu algúns dos títulos máis emblemáticos... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas animación, Anime, Chiang Hsiu-chiung, Cine Japonés, cine nipón, Cinema Nipón, cinema xaponés, Estudio Ghibli, Ghibli, Giovanni’s Island, Hip Hop, Hiromasa Yonebayashi, Isao Takahata, Kōji Yakusho, LFF, LFF 2014, London Film Festival, London Film Festival 2014, Mami Sunada, Mizuho Nishikubo, naomi kawase, sion sono, Still the Water, Takashi Miike, Tetsuya Nakashima, The Furthest End Awaits, The Kingdom of Dreams and Madness, The Tale of the Princess Kaguya, The World of Kanako, Tokyo Tribe, violencia, When Marnie Was There
O cineasta francés Eric Baudelaire sorprendeu aos afeccionados ao documental en 2011 con L’anabase de May et Fusako Shigenobu, Masao Adachi et 27 années sans images, unha poética película que presentaba con naturalidade a relación do director nipón Masao Adachi co Exército Vermello Xaponés. Un exilio no Líbano de case 30 años, no que política e cinema se entrelazaban,... Ler máis
Categoria NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas abkhazia, doc lisboa, documental, En el movimiento del paisaje, Eric Baudelaire, fic xixon, fid marseille, guerra, independencia, L'anabase de May et Fusako Shigenobu, lettres a max, Masao Adachi et 27 années sans images, paisaje, paisaxe, política, ruina, secesión, teoría, the ugly one
A nosa primeira crónica do London Film Festival xa anticipaba que o enfrontamento secular entre israelís e palestinos tivera unha importante presenza na programación deste ano: a metade da produción procedente de Israel detívose nesta cuestión, mentres que a outra metade concentrouse en temas menos candentes, deixando de lado este debate para mergullarse na vida cotián israelí.... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas Asaf Korman, Boreg, Cine Israelí, Cine Palestino, Cinema Israelí, Cinema Palestino, conflicto, Dancing Arabs, Eran Riklis, Gett – The Trial of Viviane Amsalem, Haganenet, identidad, Identidade, israel, LFF, LFF 2014, London Film Festival, London Film Festival 2014, Mosab Hassan Yousef, Nadav Lapid, Nadav Schirman, Next to Her, palestina, Ronit Elkabetz, Sayed Kashua, Self Made, Shlomi Elkabetz, Son of Hamas, Suha Arraf, Talya Lavie, The Green Prince, The Kindergarten Teacher, Villa Touma, Zero Motivation
Nas cancións de Dexys a forma é tan impresionante, está tan cuberta de épica, de melodías e arranxos perfectos, que pode esconder o contido que hai no seu soul único. Kiko Amat explicou antes da proxección de Dexys: Nowhere is Home (Kieran Evans e Paul Kelly, 2014) que ao pasar desa superficie preciosa se chegaba a unha verdade profunda, a unha obra que fala de expiación,... Ler máis
Categoria CIRCUÍTO, NÚMERO 23, ZOOM IN · Etiquetas A Spell to Ward off the Darkness, afrobeat, alex gibney, banda, Ben Rivers, Ben Russell, Biografía, black metal, broadway, Conducting Mahler, documental, fela kuti, finding fela, folk, George Hencken, grupo, I Am Divine, in-edit, jazz, Jeffrey Schwarz, john waters, juliem temple, mark scheffer, música, musical, My Secret World – The Story of Sarah Records, nick cave, Pete and Toshi get a camera, pop, rock, soul, Soul Boys of the Western World, Spandau Ballet, William Eigen