Intersección 2023: Virtualidades / Realidades
El auge del humano 3, de Eduardo Williams Intersección celebrou este ano a súa edición número seis. Trátase dun festival novo, impulsado en plena era dixital, e a súa programación asume o reto de pensar os camiños do cine desde unha estrita contemporaneidade. A medida que afondamos na proposta do festival, imos comprendendo que a paisaxe cinematográfica que propón atópase... Ler máis
Curtocircuíto 2023: Planeta GZ
Non te vexo, de Xacio Baño A sección Planeta GZ regresa un ano máis, achegando ao público de Curtocircuíto as propostas máis arriscadas do cinema galego actual. Este ano, como case sempre, contamos cunha selección moi variada e heteroxénea, chea de contrastes, aínda que varias das pezas teñen algún nexo en común, como certo intimismo dominante no audiovisual galego... Ler máis
Curtocircuíto 2023: Sección Cosmos
Nazarbazi, de Maryam Takafori A vixésima edición de Curtocircuíto (3 – 8 de outubro) trouxo consigo algúns cambios na división do programa das seccións oficiais, nun intento de achegarnos as pezas proxectadas eliminando as fronteiras entre elas, coa decisión de unificar as antigas Explora, Radar e Penínsulas nunha nova sección oficial denominada Cosmos. Esta decisión... Ler máis
Almodóvar roda sobre rodas
VII Premios María Luz Morales da Academia Galega do Audiovisual Todo sobre mi madre, de Pedro Almodóvar Premio ao Mellor videoensaio sobre audiovisual internacional: Almodóvar roda sobre rodas, de Juan Ares Pérez. “Un titular do ano 2002 do xornal El País afirma o seguinte: ‘Almodóvar evoca el coche en el cine como lugar para amar y morir’. Baixo esta premisa, este videoensaio... Ler máis
Os espazos do cinema
VII Premios María Luz Morales da Academia Galega do Audiovisual Cinema Paradiso, de Giuseppe Tornatore Premio ao Mellor videoensaio sobre audiovisual galego: Os espazos do cinema, de Miguel Casaseca Santos. “Na rúa lucense de García Abad conviviron dous cinemas: Os Cines Paz e os Cines Victoria. Hai tempo que xa pecharon. Pero nese preciso espazo que ocupaban as súas pantallas... Ler máis
Hipercinema: Queimar ós ollos, romper ós oídos / Revolucionar o mundo
VII Premios María Luz Morales da Academia Galega do Audiovisual Gamer, de Mark Neveldine & Brian Taylor Accésit ao Mellor ensaio escrito sobre audiovisual internacional: Hipercinema: Queimar ós ollos, romper ós oídos / Revolucionar o mundo, de Víctor Soho. “O capital leva acelerándose nas últimas décadas. Os mass-media contemporáneos levan acelerándose nas últimas... Ler máis
Glitch: A arte do accidente. Ontoloxía e evolución
VII Premios María Luz Morales da Academia Galega do Audiovisual Vortex Decoder, de TACHYONS+ Premio ao Mellor ensaio escrito sobre audiovisual internacional: Glitch: A arte do accidente. Ontoloxía e evolución, de Manuel Iglesias Vila. “A aparición do plano virtual no transcorrer das nosas vidas supuxo unha revolución en case todos os ámbitos da nosa vida. O glitch, dun xeito... Ler máis
O campo de atrás: paisaxes rururbanas no cinema galego
VII Premios María Luz Morales da Academia Galega do Audiovisual Esquece Monelos, de Ángeles Huerta Premio ao Mellor ensaio escrito sobre audiovisual galego: O campo de atrás: paisaxes rururbanas no cinema galego, de Iván Villarmea Álvarez. “Como é a Galiza que retratan os cineastas galegos do século vinte e un? É o mesmo lugar que vemos na televisión, nas redes e nas... Ler máis
Il sol dell’avvenire, de Nanni Moretti
Cando pensaba en como abrir este texto só me viñan á cabeza as críticas que levo vendo varios días circular por redes. Todas coincidían en que o último filme de Nanni Moretti, Il sol dell’avvenire (2023), era das mellores cousas deste ano. Eu, que sempre fun de meterme onde non me chaman, igual que Nanni interrompendo a rodaxe de Giuseppe, veño dicir algo que non lle lin... Ler máis
FICBUEU 2023: Sección Oficial 6 — Unha sesión de contrastes
Arquitectura emocional 1959, de León Siminiani Talvez a mellor forma de abordar esta última sesión sexa pensando as súas películas desde o contraste. O amplo abanico de actitudes —cinematográficas, vitais— que reúne o programa faise patente no abismo que separa a primeira e a última proposta: empezamos o noso percorrido cos planos xerais de Arquitectura emocional 1959... Ler máis