O mellor de 2023

O corno, Jaione Camborda

Manténdonos fieis á senda inaugurada hai tres anos, dende A Cuarta Parede volvemos propoñer o noso particular balance deste ano que remata. Intentando fuxir das clasificacións e listaxes tradicionais que buscan condensar e xerarquizar a experiencia cultural, na revista queremos abrazar a singularidade da mesma. Desta forma, convidamos aos nosos colaboradores a contribuír a... Ler máis

O mellor de 2022

Alcarràs, de Carla Simón

Un ano máis, dende A Cuarta Parede optamos por eludir as tradicionais listaxes e organizacións categóricas co máis destacado da tempada, que inevitablemente reducen a experiencia cultural a unha simple clasificación (cando non competición) de obras e autores. Por divertido e útil que poida resultar este exercicio, na revista decidimos consolidar o noso particular resumo anual,... Ler máis

O mellor de 2021

Petite Maman (Céline Sciamma, 2021)

Seguindo o espírito aberto no 2020, e fuxindo dun mero resumo do realizado no 2021, A Cuarta Parede volve preguntar ás súas colaboradoras polo repaso do ano. Un repaso libre, onde cinema e vida forman parte do mesmo: porque non entendemos a vida sen cinema, e porque hai máis vida alén do cinema. Onde unha viaxe, un libro, un filme ou unha canción ocupan o mesmo lugar. Porque... Ler máis

A Cuarta Parede en Filmin

 Este mes celebramos o décimo aniversario da fundación de A Cuarta Parede, a primeira revista de crítica cinematográfica en galego. Ao longo destes dez anos, foron moitas as películas e cineastas que pasaron pola revista, deixando un arquivo de textos onde se deu conta da actualidade do cinema galego a medida que ía sucedendo. Dentro das celebracións desta efeméride,... Ler máis

A Cuarta Parede: Dez anos de crítica de cinema en galego

10 Aniversario A Cuarta Parede

A Cuarta Parede cumpre hoxe dez anos, unha efeméride que non sería posible sen a colaboración de todas as persoas que encheron as páxinas da revista ao longo destes anos. Todas aquelas que, dende a súa fundación, achegaron o seu traballo e paixón para que este proxecto se convertese na realidade que é hoxe. Por iso, quixemos aproveitar a oportunidade para recompilar as... Ler máis

O mellor de 2020

Sendo fieis o espírito de todos os decembros, A Cuarta Parede volve a preguntarlle ás súas colaboradoras sobre o balance do ano. Porén, neste ano tan estraño decidimos pasar das típicas listaxes do “mellor” para preguntarlles que tal foi o ano para elas en termos de cultura. Non importa se viron dez ou tan só un filme estreado en 2020, se pasaron os días refuxiadas... Ler máis

O MELLOR DE 2019

1-기생충 (Parasite, Bong Joon-ho, Corea do Sur, 2019) 2-Dolor y gloria (Pedro Almodóvar, España /Francia, 2019) 3- O que arde (Oliver Laxe, España / Francia / Luxemburgo, 2019) 4- Marriage Story (Noah Baumbach, EUA / Reino Unido, 2019) 5- Portrait de la jeune fille en feu (Céline Sciamma, Francia, 2019) 6- Once upon a time in Hollywood (Quentin Tarantino, EUA / Reino Unido... Ler máis

Unha cinematografía seria (II)

JEDN en El cine amateur (1965) JEDN: o cómico do cinema galego (Vén de aquí) A mostra de humor máis potente, ideolóxica e transgresora, é parte da produción amadora, da man do catalán afincado en Galicia José Ernesto Díaz Noriega ou JEDN. Ademais de “cineísta”, que era o nome que se daban a si mesmos os amadores cataláns, JEDN convertiuse nun mestre de cinema para... Ler máis

Unha cinematografía seria (I)

Fotograma de Os Suevos (1974) de José Ernesto Díaz Noriega O profundo e variado legado humorístico da cultura galega, desde as súas expresións populares como o entroido, a retranca -etimoloxicamente porta cun peche dobre e, polo tanto, produto dunha actitude defensiva- ou o cancioneiro popular e a súa querencia polo escatolóxico e procaz, así como as cultas e literarias,... Ler máis

WILL FERRELL E O MAINSTREAM ENTRÓPICO

A comedia mainstream do Século XXI é un terreo árido e repetitivo. Só algunhas figuras como as de Ben Stiller, Seth Rogen, Sacha Baron Cohen e Judd Apatow fan avanzar ao xénero, reflexionan sobre el mesmo ou propoñen unha nova mirada. Atopámonos nunha conxuntura onde a experimentación radical no xénero parece recaer unicamente sobre o medio televisivo e en autores como... Ler máis